Türkiye’de Pop Müzik: Dünü Bugünü ile bir İnfilak Masalı
Metin Solmaz, 1969’da doğdu. Birikim, Milliyet Sanat, Cumhuriyet Dergi ve kitap,. Express gibi dergilerde yazdı, yazıyor. 1992’de Korsan Yayınları’ndan “Rock Dünyasında Kenardaki Milyonerler”, 1994’te Pan Yayıncılık’tan “Rock Sözlüğü” adlı kitapları yayınlandı. Siyah-Beyaz gazetesinde Kültür-Sanat Servisi editörlüğü, Ankara Radyo Arkadaş’ta Müzik dergisinin yayın yönetmenliğini yapıyor. Türk popunun günümüzdeki üretilme ve sunulma biçimden, aynılığından, çok startlı ama kalitesiz durumundan, kısaca ha-ipür melalinden popla geçinenlerden sokaktaki tüketicisine kadar herkes şikayetçi. Elinizdeki kitap, herşeyin birbirine girdiği şu günlere nasıl gelindiğini incelemek, biraz da sorgulamaka niyetiyle hazırlandı. Bunun için de bir ideolojik tüketim kültürü olarak “pop” kavramının değerlendirilmesinden, popüler kültür ürünlerini tüketecek egemen değer yargılarından özer kişiliğe sahip bir gençliğin olmamasına, “ancak Türkiye’de rastlanır cinsten” durum örneklerle anlatılıyor ve tartışılıyor. Bu arada Türkiye’de rastlanır cinsden” durum örneklerle anlatılıyor ve tartışılıyor. Bu arada Türkiye’de pop müziğin tarihsel gelişine de bu kitapta kaçınılmak olarak yer verildi. Konunun genişliği ve değişik görüşleri de içerebilmesi açısından değişik alanlardan konuyla ilgili (müzisyen), Garo Mafyan (aranjör, besteci), Aysel Gürel (söz yazarı), Şanar Yurdatapan (Besteci, aranjör, yapımcı), Orhan Tekeliıoğlu (Sosyolog, pop müzik araştırmacısı),( Bülent Somay (müzisyen, yazar), Hasan Saltık (Kalan Müzik’in sahibi, prodüktör), Mehmet Söğütoğlu (İstanbul Plak’ın sahibi, Tarkan ve Mirkelam’ın Yapımcısı), Taner Öngür (Moğollar elemanı, tonmaister), Doğan Şener (eski Hey dergisinin yayın yönetmeni), Önder Focan (caz müzisyeni).