…Ertem Eğilmez karşımızda konyağını yudumluyordu. Bütün mesele dramatik yapı! Dramatik yapı! diye bağırdığını hatırlıyorum. Hepimiz neden bahsediyor diye boş boş birbirimize bakmıştık. Dramatik Yapıyı, Karakteri, Önermeyi, Çatışmayı, bir filmin helezonik bir yapıda geliştiğini ilk defa Ertem (Eğilmez) Ağabey’le olan sohbetlerimizden hatırlıyorum.

Dramatik yapıyı, karakteri, önermeyi, çatışmayı, bir filmin helezonik bir yapıda geliştiğini ilk defa Ertem Eğilmezle olan sohbetlerimizden hatırlıyorum.Onun elinde bir kitap vardı; Lajos Egrinin Piyes Yazma Sanatı. Bu kitabı Atilla Özdemiroğlu Türkçeye çeviriyordu. O güne kadar Amerikan filmlerinin Türkçe adaptasyonlarının hakim olduğu Türk Sineması, yeni yeni özgün senaryo yazarlarıyla karşılaşıyordu. Biz de kendi senaryomuzu kendimiz yazacaktık ve bilmemiz gerekiyordu: Senaryo Nedir?
Sinan Çetin